Kees vd Spek
Artikelen van deze auteur
Vitamine B6 bij zwangerschapsmisselijkheid
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- vitamine B
- Nog niet gewaardeerd
Misselijkheid tijdens de vroege fase van zwangerschap komt veelvuldig voor en wordt opgevat als vermoedelijk bewijs voor zwangerschap. Van de diverse behandelingen is de empirische toediening van vitamine B6 in de afgelopen veertig jaar effectief gebleken. Aan het Chiang Mai University Hospital kregen
Appelzuur en magnesiumhydroxyde bij chronisch vermoeidheidssyndroom
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- Lifestyle
- Nog niet gewaardeerd
Vooraanstaande onderzoekers uit de gezondheidszorg bevelen een appelzuur/magnesiumhydroxyde-complex aan voor de behandeling van het chronisch vermoeidheidssyndroom. Er wordt opgemerkt dat dr. Daniël Peterson uit Incline Village, Californië beweert
Genisteïne bevordert gezondheid botten
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- Genisteïne
- Nog niet gewaardeerd
Suppletie met het fyto-oestrogeen genisteïne heeft een gunstig effect op de gezondheid van de botten.
Dit bleek uit een studie met 389 postmenopausale vrouwen met osteopenie en een
Dit bleek uit een studie met 389 postmenopausale vrouwen met osteopenie en een
Suikerpatiënten gebaat bij appelazijn
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- Lifestyle
- Nog niet gewaardeerd
Een klein vooronderzoek liet zien dat als patiënten met diabetes type-2 twee eetlepels appelazijn nuttigden voor het slapen gaan dit een verlagend effect had op de nuchtere bloedglucosespiegel de volgende ochtend.
Aan het onderzoek
Aan het onderzoek
'Paracetamol alleen nog maar op recept'
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- Aspirine
- Nog niet gewaardeerd
Paracetamol zou alleen nog maar op recept mogen worden voorgeschreven. Dat stellen wetenschappers van de universiteit van het Duitse Essen. Dit omdat
Antioxidanten beschermen tegen hartaandoeningen
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- antioxidanten
- Nog niet gewaardeerd
Dagelijks gebruik van supplementen met de antioxidanten vitamine C, vitamine E en bètacaroteen vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Bovendien
Vitamines B1, B2 en B6
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- vitamine B
- Nog niet gewaardeerd
In een vier weken durend, dubbelblind, placebogecontroleerd onderzoek werd de rol van 10 mg van elk van de vitamines B1, B2 en B6 bestudeerd bij 14 geriatrische patiënten die aan depressie lijden en werd er
Antioxidanten beschermen tegen gevolgen van wrattenvirus
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- antioxidanten
- Nog niet gewaardeerd
Antioxidanten beschermen vrouwen die wrattenproblemen hebben in het genitale gebied (veroorzaakt door HPV-virus) tegen verspreiding van het virus in de richting van de baarmoederhals. Hierdoor wordt ontstaan van baarmoederhalskanker tegengegaan.
Vitamine C en vitamine E bijzonder beschermend tegen UV-straling
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- Vitamine C , vitamine E
- Nog niet gewaardeerd
David Steenvoorden aan de Universiteit van Leiden is gepromoveerd op het onderwerp 'antioxidants in photospection', een onderzoek naar de invloed van zonlicht op het immuunsysteem. De blootstelling
Antioxidanten tegen miskraam?
- Door Kees vd Spek
- Gepubliceerd: 04/9/2008
- antioxidanten
- Nog niet gewaardeerd
Hoewel zuurstof van levensbelang is, kan een plotselinge stoot zuurstof leiden tot de dood van een foetus. Britse onderzoekers ontdekten dat foetussen
