Paul Verhoef
Artikelen van deze auteur
Vitamine C beschermt tegen beroerte
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/29/2006
- Vitamine C
- Nog niet gewaardeerd
Vitamine C beschermt tegen beroerte
2002 - Mannen met concentraties vitamine C in hun bloed die lager zijn dan gemiddeld lopen een ruim twee maal zo grote kans getroffen te worden door een beroerte dan anderen....
2002 - Mannen met concentraties vitamine C in hun bloed die lager zijn dan gemiddeld lopen een ruim twee maal zo grote kans getroffen te worden door een beroerte dan anderen....
Meer groene groente voorkomt beroerte
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/29/2006
- Nog niet gewaardeerd
Meer groene groente voorkomt beroerte
1999 - Een hoge inname van groene groenten en citrusfruit leidt tot een lagere kans op een beroerte, zo blijkt uit nieuw onderzoek....
1999 - Een hoge inname van groene groenten en citrusfruit leidt tot een lagere kans op een beroerte, zo blijkt uit nieuw onderzoek....
Vitamine C en E verminderen astmaklachten
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/29/2006
- Vitamines en supplementen
- Nog niet gewaardeerd
Vitamine C en E verminderen astmaklachten
2001 - Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat astmapatiënten die dagelijks een combinatie van vitamine C en E slikken minder klachten ondervinden wanneer ze blootgesteld worden aan luchtvervuiling....
2001 - Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat astmapatiënten die dagelijks een combinatie van vitamine C en E slikken minder klachten ondervinden wanneer ze blootgesteld worden aan luchtvervuiling....
Luchtweginfecties heviger met vitamine E.
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/29/2006
- Nog niet gewaardeerd
Luchtweginfecties heviger met vitamine E.
2002 - Onderzoekers van de Universiteit van Wageningen vonden dat suppletie met een multi of vitamine E het ontstaan van luchtweginfecties niet tegengaat....
2002 - Onderzoekers van de Universiteit van Wageningen vonden dat suppletie met een multi of vitamine E het ontstaan van luchtweginfecties niet tegengaat....
Vitamine C preventief bij longaandoeningen
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/29/2006
- Nog niet gewaardeerd
Vitamine C preventief bij longaandoeningen
1998 -Longaandoeningen kunnen mogelijk voorkomen worden door inname van vitamine C. Dat is gepubliceerd in de American Journal of Epidemiology door Chinese onderzoekers. Ten behoeve van het onderzoek werden verspreid over 69 ongerepte gebieden van China in totaal 3.000 inwoners onderzocht. Gekeken werd onder andere naar longfunctie en vitamine-C-spiegels in het bloed. Ook werd hen middels een vragenlijst gevraagd naar eventuele ademhalingsproblemen en naar rookgedrag. Verder werd van de helft van de groep ook het voedingspatroon geanalyseerd.De Chinezen ontdekten dat de mensen die een vitamine-C-rijk voedingspatroon hadden, en daardoor een hogere vitamine-C-spiegel in hun bloed, een kleinere kans hadden op het krijgen van longaandoeningen. Een lagere inname van vitamine C verhoogde de kans op chronisch-obstructieve longaandoening (COPD; Eng. Chronic Obstructive Pulmonary Disease). Wat verder opviel was dat verschillende dagelijkse innames van de vitamines E en A, bètacaroteen en andere carotenoïden, onder diegenen met een vitamine-C-rijk voedingspatroon, geen verband lieten zien met een verlaagde kans op een longaandoening.Waarom extra vitamine C de longfunctie beschermt, is nog onduidelijk. Vermoed wordt dat de antioxiderende werking van de vitamine, waardoor schadelijke vrije radicalen worden weggevangen, de longen helpt beschermen. Verder zou vitamine C het immuunsysteem kunnen versterken. Toekomstig onderzoek zal mogelijk een verklaring kunnen geven voor de bescherming van vitamine C tegen longaandoeningen.
Hu G, Zhang X, Chen J, Peto R, Campbell TC, Cassano PA. Dietary vitamin C intake and lung function in rural China. American Journal of Epidemiology 1998; 148:594-599 ©Ortho Institute-alle rechten voorbehouden|Disclaimer
1998 -Longaandoeningen kunnen mogelijk voorkomen worden door inname van vitamine C. Dat is gepubliceerd in de American Journal of Epidemiology door Chinese onderzoekers. Ten behoeve van het onderzoek werden verspreid over 69 ongerepte gebieden van China in totaal 3.000 inwoners onderzocht. Gekeken werd onder andere naar longfunctie en vitamine-C-spiegels in het bloed. Ook werd hen middels een vragenlijst gevraagd naar eventuele ademhalingsproblemen en naar rookgedrag. Verder werd van de helft van de groep ook het voedingspatroon geanalyseerd.De Chinezen ontdekten dat de mensen die een vitamine-C-rijk voedingspatroon hadden, en daardoor een hogere vitamine-C-spiegel in hun bloed, een kleinere kans hadden op het krijgen van longaandoeningen. Een lagere inname van vitamine C verhoogde de kans op chronisch-obstructieve longaandoening (COPD; Eng. Chronic Obstructive Pulmonary Disease). Wat verder opviel was dat verschillende dagelijkse innames van de vitamines E en A, bètacaroteen en andere carotenoïden, onder diegenen met een vitamine-C-rijk voedingspatroon, geen verband lieten zien met een verlaagde kans op een longaandoening.Waarom extra vitamine C de longfunctie beschermt, is nog onduidelijk. Vermoed wordt dat de antioxiderende werking van de vitamine, waardoor schadelijke vrije radicalen worden weggevangen, de longen helpt beschermen. Verder zou vitamine C het immuunsysteem kunnen versterken. Toekomstig onderzoek zal mogelijk een verklaring kunnen geven voor de bescherming van vitamine C tegen longaandoeningen.
Hu G, Zhang X, Chen J, Peto R, Campbell TC, Cassano PA. Dietary vitamin C intake and lung function in rural China. American Journal of Epidemiology 1998; 148:594-599 ©Ortho Institute-alle rechten voorbehouden|Disclaimer
Appelliefhebber heeft grotere longinhoud
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/29/2006
- Nog niet gewaardeerd
Appelliefhebber heeft grotere longinhoud
2000 - 'An apple a day, keeps the doctor away' wordt er vaak gezegd in Engeland. Nu blijkt echter dat appeleters gezondere longen hebben dan mannen die nooit appels eten....
2000 - 'An apple a day, keeps the doctor away' wordt er vaak gezegd in Engeland. Nu blijkt echter dat appeleters gezondere longen hebben dan mannen die nooit appels eten....
Een vitamine/mineraalcombinatie verlicht stress
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/29/2006
- Nog niet gewaardeerd
Een vitamine/mineraalcombinatie verlicht stress
2000 - Bij vergelijking van twee groepen met stress bleken de slikkers van een hooggedoseerde combinatie van B-vitamines, vitamine C, calcium en magnesium zich significant beter te voelen dan personen die niet een dergelijk voedingssupplement slikten....
2000 - Bij vergelijking van twee groepen met stress bleken de slikkers van een hooggedoseerde combinatie van B-vitamines, vitamine C, calcium en magnesium zich significant beter te voelen dan personen die niet een dergelijk voedingssupplement slikten....
Vitamine E beschermt slagaders
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/27/2006
- Nog niet gewaardeerd
Vitamine E beschermt slagaders
- Onderzoekers van de University of Southern California hebben gevonden dat inname van hoog gedoseerde vitamine E capsules de kans op hart- en vaatziekten kan verminderen....
- Onderzoekers van de University of Southern California hebben gevonden dat inname van hoog gedoseerde vitamine E capsules de kans op hart- en vaatziekten kan verminderen....
Vitamine C verdikt vaatwanden en zou daarmee kans op infarct en beroerte vergroten
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/27/2006
- Nog niet gewaardeerd
Vitamine C verdikt vaatwanden en zou daarmee kans op infarct en beroerte vergroten
- Vitamine C in hoge dosering verdikt mogelijk de bloedvatwand, waardoor uiteindelijk een hartaanval of beroerte kan ontstaan. Vitamine C uit voeding is niet riskant, aldus dr. James Dwyer van de University of Southern California.....
- Vitamine C in hoge dosering verdikt mogelijk de bloedvatwand, waardoor uiteindelijk een hartaanval of beroerte kan ontstaan. Vitamine C uit voeding is niet riskant, aldus dr. James Dwyer van de University of Southern California.....
Zocor met vitamine B3 verlaagt risico hart- en vaatziekten
- Door Paul Verhoef
- Gepubliceerd: 11/27/2006
- Nog niet gewaardeerd
Zocor met vitamine B3 verlaagt risico hart- en vaatziekten
- Een behandeling van het cholesterolverlagende simvastatine (Zocor) in combinatie met de B-vitamine niacine, verlaagt het risico van een hartaanval en andere slagaderlijke aandoeningen....
- Een behandeling van het cholesterolverlagende simvastatine (Zocor) in combinatie met de B-vitamine niacine, verlaagt het risico van een hartaanval en andere slagaderlijke aandoeningen....
